Pagina's

maandag 26 maart 2012

Primark: Eyeshadow palette

Tijdens mijn laatste Primark-tocht kwam ik in de rij voor de kassa deze Eyeshadow Palette tegen. Voor €2,- heb je 10 kleurtjes. Dat kon ik natuurlijk niet laten liggen en stopte de palette snel in mijn Primark mand!



 Het doosje ziet er in ieder geval erg schattig uit; allemaal bloemetjes en polka dots. In de palette zit aan de bovenkant een spiegel, erg handig om bijvoorbeeld mee te nemen dus!
 Wat zien de kleurtjes er mooi uit! Ik vind vooral Pyramid, Flora, Sunbeam, Graphite en Night Sky erg mooi. Ik ben benieuwd naar de pigmentatie, ik vrees in ieder geval het ergste...

In de palette zitten vooral veel glitterige oogschaduws. Eigenlijk is er geen één mat, maar er is wel een verschil in glitter. Zoals je op de foto kunt zien zijn Hustle en Night Sky zowat gelijk aan elkaar; alleen zitten er meer glitters in Night Sky. Bright Eyes, Flora en Demure zijn de 'minst' glitterige van dit palette.

Ook zit er een applicator bij. Aan de ene kant zit er een sponsje, en aan de andere kant een 'kwast'. Het sponsje werkt niet fijn en de 'kwast' pakt de oogschaduw niet eens op? Maar wie houdt er eigenlijk wel van applicator die bij goedkope palettes zitten? Vrijwel niemand. Gelukkig maar, ik ook niet.
Reef - Spear - Pyramid - Bright Eyes - Hustle 
Hier heb ik het dus de bovenste vijf kleuren met mijn vingers aangebracht. Helaas zijn dit 3 vegen; na één veeg zag je echt niks. Echt heel erg jammer van de pigmentatie, je ziet bijna niks! Alleen een beetje shimmer... Jammer, ik vond het zulke leuke kleurtjes.
 Flora - Demure - Sunbeam - Graphite - Night Sky
Hier heb ik de onderste laag ook met drie vegen aangebracht. De onderste rij doet het écht veel beter! Is er iets mis gegaan in de fabriek, dat de onderste en bovenste rij zo elkaar verschillen in pigmentatie?

Ik vind de laatste 3 kleurtjes het mooist.
Ook een minpuntje; Erg veel fallout.

Conclusie
+ €2,- voor 10x 1gram
+ Leuk doosje
- Slechte pigmentatie
- Veel last van fallout
- Applicator die erbij zit werkt niet

Zoals ik eigenlijk al had kunnen weten, is dit niet een geweldig palette. Het is misschien grappig om mee te oefenen, maar zeker niet veel te gebruiken tijdens het maken van ooglooks.
Volgende keer ga ik me niet laten verleiden door de goedkope prijs van Primark Beauty, uiteindelijk word ik altijd erdoor teleurgesteld. Als je het niet gebruikt, is het ook zonde van je geld, ookal is het maar €2,-!

Hebben jullie ervaring met eyeshadow van Primark?

Liefs,
Mia

16 opmerkingen:

  1. Ik heb de grotere variant, met ook nog lipglossjes en mascara etc.. Die bevalt mij ook niet zo goed!
    Jammer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer, dit palette ziet er namelijk wel heel leuk uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heel leuk uit, jammer dat het pigment tegenvalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jammer zeg.. was namelijk erg benieuwd naar dit palletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer dat hij zo slecht is.. Het zijn wel fijne kleurtjes ja!
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jammer! hij ziet er wel leuk uit. x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jammer, hij ziet er idd heel leuk uit! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi palette en die kleurtjes <3. Echt balen dat die eigenlijk zo slecht is! En inderdaad al is het maar €2 mijn moeder zei altijd tegen me 'tel al die euro's maar is bij elkaar op dan kom je toch heel wat verder dan €2' :P

    liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat ik het toch ga laten voor wat het is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou het dan alleen kopen omdat ik het doosje zo leuk vind haha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er heel sweet uit en best goede kwaliteit!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat jammer, hij ziet er namelijk echt gorgeous uit! liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij ziet er wel heel mooi uit! Toch jammer dat hij niet goed werkt maarja, 2 euro..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sunbeam is wel behoorlijk verkruimelt, zonde. Maar soms kan je ook niet zoveel verwachten van zulke goedkope make-up.

    BeantwoordenVerwijderen